Twoja
droga do sukcesu

Nie musisz znać wszystkich odpowiedzi, mieć gotowego produktu ani doświadczenia w prowadzeniu firmy. Wystarczy, że masz pomysł, energię i chcesz coś zmienić. My pomożemy Ci z resztą.

Program Akceleracyjny Klastra LifeScience Kraków to kompleksowe wsparcie dla startupów i projektów z każdego obszaru life science – od medtechu, przez biotechnologię, digital health i dietetykę, po well-being, zdrowie psychiczne czy rozwiązania środowiskowe.

To miejsce, gdzie nauka spotyka się z biznesem, gdzie rozwijasz swoje kompetencje, budujesz sieć kontaktów i zamieniasz pomysły w działające przedsięwzięcia.

Dla Kogo?

Dla każdego, kto działa lub chce działać w sektorze life science, niezależnie od etapu projektu:

Masz tylko pomysł

i chcesz sprawdzić, czy ma potencjał?

Tworzysz prototyp

i potrzebujesz wsparcia w walidacji?

Jesteś już na rynku

i szukasz partnerów lub finansowania?

A może masz doświadczenie badawcze

i chcesz wejść w świat biznesu?

Jeśli odpowiedziałeś „tak” chociaż raz – to miejsce jest dla Ciebie. 

Co zyskasz?

Indywidualne wsparcie ekspertów

mentorzy z różnych dziedzin pomogą Ci przejść przez kluczowe wyzwania: od walidacji po skalowanie. 

Warsztaty i szkolenia

praktyczne, konkretne, prowadzone przez ludzi z doświadczeniem w startupach, inwestycjach, strategii, IP czy marketingu. 

Dostęp do sieci kontaktów

w Polsce i za granicą. Partnerzy branżowi, inwestorzy, instytucje, potencjalni klienci. 

Społeczność i widoczność

nie jesteś sam. Łączymy ludzi z misją i dajemy Ci przestrzeń, by mówić o tym, co robisz.

Elastyczne ścieżki akceleracji

dopasowujemy się do Twoich realnych potrzeb i tempa rozwoju.

Dostęp do wydarzeń i sesji pitchingowych

pokaż swój projekt światu, zdobądź partnerów, klientów lub inwestorów.

Harmonogram programu Bootcamp

Pierwsza edycja programu trwa od kwietnia do grudnia 2025.
Rekrutacja odbywa się w trybie ciągłym. Im szybciej dołączysz tym bardziej skorzystasz!

Moduł 1. Seminaria kompetencyjne organizowane w ramach cyklu Life Science Business Academy

Praktyczna wiedza i studia przypadków w obszarach Klient, Zespół, Biznes, Technologia-Produkt-IP

Moduł 2. Indywidualny mentoring (10h)

Wsparcie ekspertów i mentorów z branży (w tym przedstawicieli „strony popytu”) zgodne z indywidualnymi oczekiwaniami, mające na celu „dopasowanie problemu do rozwiązania” oraz opracowanie planu rozwoju na skali IRL.

1 czerwca do 30 grudnia 2025

10 godzin idywidualnego wsparcia mentoringowego

Moduł 3. Sesje pitchingowe

Prezentacja rozwiązań przed gronem inwestorów i ekspertów, w celach treningowych. Okazja do uzyskania informacji zwrotnej na temat postępów, umiejętności prezentacyjnych i budowania współpracy a także możliwość nawiązania wartościowych kontaktów z inwestorami i partnerami.

24 września 2025

5. Prezentacja rozwiązań #1

8 października 2025

6. Prezentacja rozwiązań #2

5 listopada 2025

7. Prezentacja rozwiązań #3

Moduł 4. Life Science Open Space Startup Scena

Udział w sesji Life Science Startup Scena, podczas Life Science Open Space 2025. Finałowa prezentacja umożliwiająca przedstawienie swojego rozwiązania przed gronem profesjonalistów świata life science.

Eksperci

Magdalena Marciniak

Ekspertka medtech/biotech, liderka zespołów, strateg, konsultantka, badaczka UEK, wykładowczyni.

Karolina Jarosińska

Ekspertka rekrutacji w Life Sciences, założycielka ExecMind, wspiera rozwój innowacji w Europie.

Monika Kozdroń-Sikorska

Ekspertka globalnego rozwoju i przywództwa, wspiera liderów w branży Life Sciences.

Alicja Kicińska-Fujawa

Współzałożycielka i partnerka kancelarii FGGHIP, radca prawny, krajowy i europejski rzecznik patentowy, pełnomocnik przez JSP.

Piotr Godlewski

Współzałożyciel i partner kancelarii FGHH IP, krajowy i europejski rzecznik patentowy, pełnomocnik przez JSP.

Anna
Sowa-Jadczyk

Ekspertka IP, rzeczniczka patentowa, mentorka startupów, jurorka, dyrektorka ds. innowacji MARR SA.

Edyta Giżycka

Projekt manager, broker innowacji, trener, psychoterapeutka Gestalt.

Bartłomiej Świstak Piotrowski

Konsultant strategii w biznesie.
Pomógł 750 właścicielom firm.

Hubert Borecki

Projekt i marketing manager oraz ekspert w dziedzinie innowacji zdrowotnych.

Konrad Szczypczyk

Psycholog z ponad 20-letnim doświadczeniem, manager i inwestor.

Mateusz Kierepka

Chief of Technology (CTO) oraz członek zarządu Hemolens Diagnostics.

Marcin Kautsch

Konsultant, autor i moderator projektów realizowanych przez jednostki opieki zdrowotnej i władze lokalne.

Miłosz Jamroży

Doktor inżynierii biomedycznej i lekarz. Projektuje produkty telemedyczne w startupach od ponad 10 lat.

Piotr Piątek

Ekspert Inkubatora Wielkich Jutra, menedżer i przedsiębiorca związany z sektorem nowych technologii i medycyny.

Agnieszka Podkowa

Specjalistka w prowadzeniu projektów krajowych i międzynarodowych na styku innowacji, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju.

Agnieszka Włodarczyk-Gębik

Kierownik projektów krajowych i międzynarodowych z doświadczeniem w sektorze publicznym, prywatnym i finansowym

Tomasz Rusiecki

Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Laboratorium-Experteam Sp. z o.o. w Białymstoku

Dlaczego my?

Jak dołączyć?

To proste!

Wypełnij formularz zgłoszeniowy

krótki, zwięzły, nie musisz mieć gotowego biznesplanu.

Spotkaj się z nami

porozmawiamy o Twoim pomyśle i dopasujemy odpowiednią ścieżkę.

Rozpocznij przygodę

dostajesz wsparcie, którego naprawdę potrzebujesz, i działasz z zespołem, który Cię rozumie.

Nie czekaj na „lepszy moment”

Nie musisz być „gotowy”, żeby zacząć. Program Akceleracyjny Klastra LifeScience Kraków jest właśnie po to, żeby pomóc Ci się przygotować, rozwinąć i przyspieszyć. 

Jeśli czujesz, że Twój pomysł może zmienić coś na lepsze – zrób ten pierwszy krok. 

Masz pytania?

Magdalena Marciniak

Ekspertka medtech/biotech, liderka zespołów, strateg, konsultantka, badaczka UEK, wykładowczyni.

Doświadczona menedżerka z ponad dziesięcioletnią praktyką w sektorze opieki zdrowotnej, rozwoju lekow i FMCG. Skutecznie wspiera rozwój biznesu, komercjalizację aktywów naukowych oraz budowanie długoterminowych partnerstw strategicznych. Posiada umiejętność łączenia i kierowania interdyscyplinarnymi zespołami, które koncentrują się na poszerzaniu wiedzy, doskonaleniu kompetencji oraz opracowywaniu innowacji w obszarze medtech i biotech. Jej wkład obejmuje także kształtowanie strategii korporacyjnej, optymalizację procesów operacyjnych oraz doskonalenie zarządzania projektami.
Posiada praktyczne zrozumienie branży farmaceutycznej i biotechnologicznej, ze szczególnym naciskiem na łączenie środowisk biznesowych, akademickich oraz organizacji badawczych. Kluczowe kompetencje obejmują budowanie zespołów, zarządzanie operacyjne, rozwój biznesu i partnerstw, przywództwo, budżetowanie i prognozowanie, analizę rynków oraz budowanie zespołów uczących się. Obecnie finalizuje doktorat z zarządzania projektami w obszarze nauk przyrodniczych, medtech i odkrywania leków na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Autorka publikacji naukowych i biznesowych, wykładowczyni gościnna na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz prelegentka na konferencjach regionalnych i globalnych. Niezależna konsultantka.

Karolina Jarosińska

Ekspertka rekrutacji w Life Sciences, założycielka ExecMind, wspiera rozwój innowacji w Europie.

Karolina Jarosińska jest założycielką i dyrektorką zarządzającą firmy ExecMind Life Science Executive Search. Od ponad 20 lat działa w branży rekrutacyjnej, specjalizując się w pozyskiwaniu najwyższej klasy talentów na stanowiska kierownicze i naukowe w sektorze Life Sciences w całej Europie. W 2015 roku założyła firmę ExecMind, która szybko zdobyła zaufanie jako partner w rekrutacjach na poziomie executive, business development oraz w obszarze naukowym dla firm z branży biotechnologicznej, biofarmaceutycznej i MedTech. Firma jest również aktywnym członkiem międzynarodowych klastrów Life Sciences.

Karolina posiada tytuł magistra nauk społecznych, ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz roczny program Executive z zakresu biznesu w biotechnologii. Odbyła również specjalistyczne szkolenia z obszaru odkrywania, rozwoju i komercjalizacji leków.

Jako orędowniczka rozwoju opartego na innowacjach, Karolina z zaangażowaniem wspiera komercjalizację przełomowych odkryć naukowych oraz rozwój biznesowy nowych technologii. Aktywnie promuje współpracę w ramach europejskiego ekosystemu Life Sciences i z pasją wspiera inicjatywy klastrowe, dążąc do łączenia nauki z biznesem w celu przyspieszenia wpływu i innowacyjności w całej branży.

Monika
Kozdroń-Sikorska

Ekspertka globalnego rozwoju i przywództwa, wspiera liderów w branży Life Sciences.

Monika Kozdroń-Sikorska to doświadczona liderka z ponad 20-letnim dorobkiem zawodowym w globalnym przemyśle, ze szczególnym uwzględnieniem branży chemikaliów specjalistycznych oraz Life Sciences. Swoją karierę budowała, koncentrując się na rozwoju biznesu międzynarodowego, zwiększaniu przychodów, strategii korporacyjnej oraz przywództwie organizacyjnym w wiodących firmach przemysłowych.

Obecnie pełni funkcję Managing Partner w firmie ExecMind Life Science Executive Search, gdzie wykorzystuje swoje doświadczenie strategiczne i kompetencje liderskie w rekrutacjach na najwyższym szczeblu oraz doradztwie dla sektora Life Sciences i technologii głębokiego przełomu (deep tech).

Wcześniej zajmowała wysokie stanowiska menedżerskie w firmach Croda i Dow Chemicals, gdzie miała kluczowy wpływ na kształtowanie strategii rozwoju, ekspansji biznesowej oraz doskonałości operacyjnej. Jej główne kompetencje to przywództwo strategiczne, zarządzanie korporacyjne oraz skuteczne prowadzenie organizacji w środowisku globalnym.

Z wykształcenia chemiczka, Monika jest również certyfikowaną coachką biznesową i absolwentką ICAN Institute, gdzie ukończyła prestiżowy program Strategic Leadership Academy.

Z pasją podchodzi do transformacji strategicznych, rozwoju biznesu o wysokim wpływie oraz wspierania organizacji i liderów w osiąganiu ponadprzeciętnych wyników.

Alicja
Kicińska-Fujawa

Współzałożycielka i partnerka kancelarii FGGHIP, radca prawny, krajowy i europejski rzecznik patentowy, pełnomocnik przez JSP

Radczyni prawna, krajowa i europejska rzeczniczka patentowa, pełnomocniczka przed Jednolitym Sądem Patentowym. Od ponad 20 lat reprezentuje klientów w postępowaniach zgłoszeniowych oraz spornych przed Urzędem Patentowym RP, Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) oraz Światową Organizacją Własności Intelektualnej (WIPO).

Z jej udziałem klienci z różnych branż, w tym sektora Life Science, zbudowali i rozwinęli portfolia znaków towarowych (ponad 2000 dokonanych zgłoszeń) oraz wzorów przemysłowych (ponad 200 rejestracji). Brała również udział w ponad 150 postępowaniach spornych, wspierając klientów w skutecznym utrzymaniu uzyskanych praw wyłącznych.

Aktywnie uczestniczy na każdym etapie procesu uzyskiwania i utrzymywania praw własności intelektualnej — od badań zdolności rejestrowej, przez postępowania zgłoszeniowe i sporne, po opracowywanie kompleksowych strategii ochrony. Wspiera klientów także w efektywnym zarządzaniu istniejącym portfolio praw IP.

Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu warsztatów, szkoleń, wykładów i webinariów, podczas których dzieli się wiedzą z zakresu własności intelektualnej.

Piotr Godlewski

Współzałożyciel i partner kancelarii FGHH IP, krajowy i europejski rzecznik patentowy, pełnomocnik przez JSP

Krajowy i europejski rzecznik patentowy z dorobkiem przeszło 120 zgłoszeń patentowych przed Europejskim Urzędem Patentowym oraz 200 zgłoszeń przed Urzędem Patentowym RP. Biotechnolog, absolwent Podyplomowego Studium Prawa Własności Przemysłowej na Uniwersytecie Warszawskim.

Od 2008 roku jego codzienną praktyką jest działanie w szeroko rozumianym obszarze Life Science. Posiada bogate doświadczenie współpracy z uczelniami wyższymi oraz instytutami naukowo-badawczymi, małymi i średnimi przedsiębiorcami oraz największymi podmiotami z branży farmaceutycznej, dla których współprowadził szereg postępowań spornych i sądowych.

Posiada bogate doświadczenie prowadzenia szkoleń, wykładów czy webinariów, podczas których dzieli się wiedzą z zakresu własności intelektualnej.

Anna
Sowa-Jadczyk

Ekspertka IP, rzeczniczka patentowa, mentorka startupów, jurorka, dyrektorka ds. innowacji MARR SA.

Prawniczka (UJ), posiada uprawnienia rzecznika patentowego oraz europejskiego rzecznika do spraw znaków towarowych i wzorów (Kancelaria Kondrat i Wspólnicy). Ukończyła podyplomowe Studium Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe Akademia Biznesu AI na Uniwersytecie im. Leona Koźmińskiego. Od 2008 roku jest zastępcą dyrektora Departamentu Innowacji i Rozwoju Biznesu MARR SA. Pełni funkcję przewodniczącej Komitetu Inwestycyjnego w MARR SA. Posiada status eksperta IPR Taiex Komisji Europejskiej. Od siedemnastu lat realizuje i zarządza projektami unijnymi, w tym międzynarodowymi. Współtworzyła i rozwijała dwa fundusze SEED o łącznej wartości 28 mln zł oraz nadzoruje ich działanie. Jest specjalistką z zakresu prawa własności intelektualnej. Juror i mentor w konkursach startupowych również międzynarodowych. Doradza w zakresie prawnych aspektów spółek kapitałowych, modelowania biznesowego, uczestniczy w przygotowaniu i negocjowaniu umów inwestycyjnych, opiniuje biznes plany innowacyjnych przedsięwzięć.

Prywatnie: mama Anieli i Heleny, interesuje się muzyką filmową, gra w squasha i szachy.

Edyta Giżycka

Projekt manager, broker innowacji, trener, psychoterapeutka Gestalt.

Biznes i psychologia to moje dwie pasje, dwa obszary, dla których poszukuje wspólnej przestrzeni wierząc, że kluczem do rozwoju technologii i wdrażania unikalnych rozwiązań są ludzie, umiejętność łączenia i wykorzystania ich różnorodnych zasobów poprzez sprawną komunikację i zrozumienie potrzeb. 

Od ponad 15 lat wspieramy zespoły projektowe wdrażające innowacje m.in branże  lifescience, Beauty & Health, smart city od kilku lat głównie technologie IT.  Wykorzystuje w pracy metodyki zwinne, wdrażam je w zespołach projektowych i prowadzę szkolenia m.in z zakresu: Agile, Scrum oraz Design Thinking łącząc je z podejściem Gestalt zarówno na poziomie komunikacji wewnatrz zespołów jak i z Klientem firmy (m.in. user experience).

Bartłomiej Świstak Piotrowski

Konsultant strategii w biznesie. Pomógł 750 właścicielom firm.

Poprzez konsultacje mentoringowe i szkolenia optymalizuje procesy sprzedażowe i pomaga opracować metody dotarcia do klientów. Wraz ze swoimi klientami tworzy plan działania mający na celu rozwój ich biznesów (tzw. Cykl Świstaka/Przedsiębiorcy) – który wspiera zaawansowanych przedsiębiorców z przechodzenia z roli operacyjnej do roli strategicznej we własnym biznesie. Tworzy i koordynuje innowacyjne projekty. Mentor w różnych projektach (np; w Kraków Miastem Startupów) oraz wykładowca akademicki (np; na Uniwersytecie Jagiellońskim).

Hubert Borecki

Projekt i marketing manager oraz ekspert w dziedzinie innowacji zdrowotnych, łączący interdyscyplinarne wykształcenie z praktycznym doświadczeniem w rozwijaniu startupów medycznych oraz projektów badawczo-rozwojowych.

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum kontynuujący kształcenie w ramach studiów MBA Healthcare Innovation & Technology na Uczelni Łazarskiego, realizowanych w ramach konkursu Agencji Badań Medycznych.
Swoją ścieżkę zawodową zaczynał od Warsaw Health Innovation Hub i pracy w AstraZeneca, od 3 lat pełni rolę Marketing Managera w krakowskim startupie SimHub by Virmed, gdzie rozwijał projekty z zakresu rehabilitacji, kardiologii interwencyjnej oraz druku 3D i obrazowania medycznego. Ekspert i mentor w Fundacji Kraków Miastem Startupów oraz w Klastrze LifeScience. Wspiera wiele startupów w inkubacji i akceleracji ich pomysłów m.in. SeniorAngel.App, Wellbri, Zero.Space, LightMed, AlwaysInno i LifeBe.
Aktywnie wspiera rozwój środowiska startupowego jako ekspert programu Horyzont Europa COHES.io, współtworząc strategie innowacji w zakresie cyfrowego zdrowia w regionie Małopolski i na arenie międzynarodowej.

W swojej pracy łączy wiedzę kliniczną, doświadczenie w zarządzaniu projektami, kompetencje marketingowe oraz głębokie zrozumienie potrzeb pacjentów i rynku medycznego. Sprawdzony i ceniony mentor dla startupów na różnych etapach rozwoju, tworzących innowacje w sektorze zdrowia.

Konrad Szczypczyk

Psycholog z ponad 20-letnim doświadczeniem, manager i inwestor.

Jestem psychologiem z ponad 20-letnim doświadczeniem, managerem i inwestorem, który łączy wiedzę psychologiczną z umiejętnościami menedżerskimi i prawniczymi. Ukończyłem studia z psychologii oraz studia podyplomowe z zakresu prawa gospodarczego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie pełnię rolę konsultanta i szkoleniowca biznesowego (w Habitat for Business), gdzie wspieram rozwój przedsiębiorczości oraz innowacyjne projekty. Miałem okazję pełnić kluczowe funkcje, takie jak dyrektor zarządzający galerii handlowej czy manager ds. marketingu i komercjalizacji. Jako doradca działam od 2013 roku, pracując ze start-upami oraz współtworząc software house w modelu employee-ownership. Aktualnie koncentruję się na pracy jako doradca wdrożeniowy, a także pełnię funkcję członka zarządu oraz rady nadzorczej. Aktywnie angażuję się również w działalność społeczną, współpracując z fundacją Kraków Miastem Startupów oraz stowarzyszeniami Rotary i Mensa.  

3) obszary, w których mogę pomóc:

  • e-commerce (4 lata doświadczenia we współpracy z BIOSHI S.A. – firma handlująca zdrową żywnością na 16 rynkach UE)
  • skalowanie biznesu 
  • współpraca zagraniczna (eksport, kontakt do zagranicznych funduszy, różnice międzykulturowe)
  • budżetowanie (+ zarządzanie cashflow)
  • planowanie strategiczne
  • psychologia biznesu 

Mateusz Kierepka

Chief of Technology (CTO) oraz członek zarządu Hemolens Diagnostics.

Mateusz Kierepka znalazł się na prestiżowej liście „50 najbardziej wpływowych osób w polskiej branży start-upowej”. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży technologicznej i MedTech, zdobywane zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Obecnie pełni funkcję Chief of Technology (CTO) oraz członka zarządu Hemolens Diagnostics®, gdzie odpowiada za rozwój technologii, nadzór nad zespołami R&D i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu AI, obrazowania medycznego i skalowalnych systemów chmurowych. 

Specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań na styku technologii, medycyny i regulacji – od AI dla kardiologii, przez platformy chmurowe zgodne z HIPAA/GDPR, po strategie certyfikacji MDR i FDA. 

Jest wielokrotnym zwycięzcą hackathonów, zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej – w tym prestiżowych wydarzeń w Stanach Zjednoczonych, takich jak MIT Reality Hack czy Swiss Re Hackathon w Nowym Jorku, gdzie nagradzane były jego innowacje w medycynie i sztucznej inteligencji. 

Jako mentor wspiera startupy w budowie produktów, walidacji rynkowej i ekspansji zagranicznej. Pomaga łączyć świat kliniczny, technologiczny i inwestycyjny, szczególnie w projektach z obszaru healthtech i deeptech. 

Dlaczego warto? 

Mateusz wnosi unikalną perspektywę CTO, innowatora i stratega, który nie tylko rozwija produkty, ale też realnie wdraża je w środowiskach klinicznych i regulacyjnych. To praktyczna wiedza i doświadczenie, które pozwalają startupom unikać błędów i szybciej osiągać gotowość produktową oraz inwestycyjną. 

Marcin Kautsch

Konsultant, autor i moderator projektów realizowanych przez jednostki opieki zdrowotnej i władze lokalnych w dziedzinie zarządzania opieką zdrowotną / zdrowia publicznego, zamówień publicznych na innowacje.

Koordynator projektów finansowanych przez Komisję Europejską w Polsce. Ostatni projekt to P4H: „Procurers for Health” realizowany w Szpitalu w Suchej Beskidzkiej. Konsultant w projekcie InnoBuyer (innowacyjne zamówienia publiczne) w Szpitalu Wojewódzkim w Olsztynie.

Oceniający wniosków składanych w programach Horyzont 2020 / Horyzont Europa oraz European Innovation Council, a także projekcie InnoMatch.

Wykładowca i pracownik naukowy Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Rady Społecznej Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz Rady Nadzorczej spółki celowej InnoCel Uniwersytetu Jagiellońskiego.

W przeszłości Marcin Kautsch uczestniczył jako wykładowca, autor i lider projektów wielu programów szkoleniowych, badawczych i doradczych (międzynarodowych i krajowych) finansowanych przez Bank Światowy, TEMPUS, PHARE, USAID, Komisję Europejską, fundusze norweskie oraz władze lokalne, regionalne i centralne w Polsce. Programy te dotyczyły kwestii zarządzania opieką zdrowotną, takich jak przywództwo, strategia, energia odnawialna, efektywność energetyczna, innowacyjne zamówienia publiczne, zasoby ludzkie, sektor prywatny lub badania mózgu, aby wymienić tylko najważniejsze z nich. Marcin Kautsch pracuje również dla firm zagranicznych jako konsultant.

Członek European Health Property Network (EuPHN), były członek zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Zarządzania Zdrowiem (EHMA). Posiada bogate doświadczenie badawcze, jest redaktorem i autorem książek z zakresu zarządzania opieką zdrowotną.

Konsultacje dotyczące:

  • możliwości zdobycia finansowania,
  • prowadzenia projektu,
  • poszukiwania partnerstw,
  • wypełnianie aplikacji o dofinansowanie.

Miłosz Jamroży

Doktor inżynierii biomedycznej i lekarz. Projektuje produkty telemedyczne w startupach od ponad 10 lat.

Miłosz Jamroży z wykształcenia jest doktorem inżynierii biomedycznej i lekarzem. Projektuje produkty telemedyczne w startupach od ponad 10 lat jako CEO, CTO lub dyrektor ds. badań i rozwoju. Ostatni ukończony projekt od koncepcji do sprzedaży w wielu krajach miał miejsce w Nestmedic z Pregnabit Pro (urządzenie telemedyczne) i PregnaOne Platform z algorytmami do analizy sygnałów KTG. Oba produkty zostały zaprojektowane, opracowane, wyprodukowane i certyfikowane w ciągu 2 lat. Rozwiązanie zostało certyfikowane przez MDR jako 1. wyrób medyczny w Polsce i 13. w Unii Europejskiej 3 czerwca 2022 roku. Zaprojektował również urządzenia telemedyczne do bezdechu sennego, analizy arytmii.

Pracował nad narzędziami do kriochirurgii oraz urządzeniem IVDR do wykrywania wirusów przy użyciu technologii mikrofluidycznych. Prace badawczo-rozwojowe, którymi kierował, były finansowane głównie ze środków publicznych i grantów. Wyniki prac, a także budżety podlegały nadzorowi podmiotów przyznających dotacje, a wszystkie zostały zatwierdzone i zaakceptowane. Przez połowę swojej kariery koncentrował się na udoskonalaniu dopasowania produktu do rynku, przekształcając innowacje na wczesnym etapie w komercyjnie opłacalne rozwiązania. Zdając sobie sprawę z wyzwań stojących przed startupami związanymi z procesem certyfikacji CE zgodnie z przepisami MDR, jego celem było dostosowanie rozwoju produktu do rzeczywistych potrzeb klientów, zapewniając trakcję i długoterminowy sukces. Przez ponad 2 lata pełnił funkcję Dyrektora Regulatory&Quality Affair wprowadzając i certyfikując systemy jakości ISO 13485 w nowych startupach oraz opracowując strategie regulacyjne dla produktów. Przygotowywał również dokumentację techniczną zgodną z MDR dla produktów innych firm. Był odpowiedzialny za przygotowanie dokumentacji i procedury 510(k) w procesie certyfikacji FDA dla dwóch produktów – uczestniczył w spotkaniach Q-Sub oraz Appeals. 

Zakres możliwych konsultacji:

  • Strategia rozwoju startupu
  • System zarządzania jakością zgodny z ISO13485:2016
  • MDR/IVDR – wymagania dot. dokumentacji wyrobu i procesów
  • Ochrona własności intelektualnej w spółce – patenty
  • Proces projektowania wyrobów medycznych
  • Prowadzenie projektów Badawczo-rozwojowych – zarządzanie i nadzorowanie pracami
  • Przygotowywanie spółki do pozyskiwania kapitału – pitch deck, dokumenty finansowe itp.
  • Cyberbezpieczeństwo wyrobów medycznych
  • Testowanie wyrobów medycznych na zgodność z normami

 

 

Piotr Piątek

Ekspert Inkubatora Wielkich Jutra, menedżer i przedsiębiorca związany z sektorem nowych technologii i medycyny. Magister zarządzania w obszarze hotelarstwa i gastronomii na WSPiA w Poznaniu.

Od 2008 roku aktywnie uczestniczy w tworzeniu i rozwoju startupów, szczególnie w fazach wczesnego wzrostu i komercjalizacji innowacji. Skupia się na projektach z zakresu telemedycyny, wyrobów medycznych oraz odpowiedzialnego biznesu, wspierając interdyscyplinarne zespoły w budowaniu skalowalnych modeli biznesowych i wdrażaniu technologii na rynek.

Od 2010 Pełnił funkcję Dyrektora Fundacji  Wielkich Jutra gdzie zinkubował  ponad 200 pomysłów biznesowych 

Od 2015 roku zarządzał  Business Link Poznań, mając pod opieką ponad 100 firm technologicznych. Organizator Startup Roast oraz eventów networkingowych związanych z nowymi technologiami. 

Zainteresowany rozwojem sztucznej inteligencji i jej zastosowaniem w praktyce medycznej. Ceniony specjalista i wykładowca w tym obszarze – popularyzuje wykorzystanie AI w diagnostyce, monitoringu stanu zdrowia oraz zarządzaniu terapią.

Laureat nagrody „As Odpowiedzialnego Biznesu” za stworzenie projektu z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Laureat  Orła Innowacji  według dziennika Rzeczpospolita 

Laurat „Innowacja roku : według Naczelnej Izby Lekarskiej 

od 2025  Wykładowca na Uniwersytecie Medycznym „Prehabilitacja multimodalna – zasady kompleksowej opieki nad pacjentem”

Zakres tematyczny  

  • UX  i User Expierience w aplikacjach mobilnych  zorientowanych duże kohorty użytkowników.
  • Wyroby medyczne oraz badania kliniczne w zakresie certyfikacji  wyrobów medycznych oraz systemów telemedycznych
  • Strategie sprzedaży – wyroby medyczne i systemy telemedyczne
  • Innowacje społeczne – ukierunkowane na rozwiązania dla osób wykluczonych oraz osób starszych wraz z ich dysfunkcjami.
  • Budowanie aplikacji w sektorze ochrony zdrowia. 

Agnieszka Podkowa

Specjalistka w prowadzeniu projektów krajowych i międzynarodowych na styku innowacji, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju.

Specjalizuje się w prowadzeniu projektów krajowych i międzynarodowych na styku innowacji, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju – z naciskiem na skuteczność i trwałość wdrożeń. Łączy procesowe podejście z ponad 10-letnim doświadczeniem w funduszach europejskich oraz w pracy nad realistycznymi biznesplanami i modelami współpracy dla organizacji. 

W pracy z liderami i zespołami wykorzystuje narzędzia coachingowe (CoachWise) i mediację – wspierając ich w podejmowaniu trafnych decyzji i klarownym planowaniu działań. 

Doświadczenie zdobyte przy realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych przekłada dziś na wsparcie strategiczne – szczególnie w inicjatywach, które nie tylko wprowadzają innowacje, ale też realnie służą ludziom i środowisku. 

Obszary wsparcia:

  • design thinking,
  • metodologia Living lab w praktyce,
  • innowacje społeczne,
  • wykorzystanie technologii w obszarze active healthy ageing,
  • business model canvas,
  • potencjalne źródła finansowania,
  • skuteczna promocja i komunikacja,
  • netoworking,
  • budowanie przewagi konkurencyjnej   

Agnieszka Włodarczyk – Gębik

Kierownik projektów krajowych i międzynarodowych z doświadczeniem w sektorze publicznym, prywatnym i finansowym

Kierownik projektów krajowych i międzynarodowych z doświadczeniem w sektorze publicznym, prywatnym i finansowym. W latach 1995-2004 koordynatorka projektów międzynarodowych realizowanych ze środków Phare i Amerykańskiej Agencji ds. Rozwoju Międzynarodowego (USAID), a po 2004 roku inicjatyw i projektów unijnych z MRPO, Horyzont 2020, InterregCE, Erasmus + oraz Horyzont Europa. Od 2013 roku koordynator projektów regionalnych i międzynarodowych w Krakowskim Parku Technologicznym. Tematyka: smart city, innowacje, gospodarka o obiegu zamkniętym. Zaangażowana w proces konsultacji i współtworzenia Planu Ochrony Powietrza dla Województwa Małopolskiego. Współpracowała przy tworzeniu założeń i rekomendacji dla Regionalnej Strategii Innowacji I Strategii GOZ dla Województwa Małopolskiego. Współzałożycielka i koordynatorka Kraków Living Lab (2013), prelegentka w ramach inicjatywy Smart City Kraków 2015-2016.  

Mentorka i jurorka w wielu konkursach i hackatonach o tematyce społecznej i technologicznej, między innymi Smart City Challenge Kraków 2015, Smart City Hack Kraków 2016, Smart City Wizja Rozwoju, Gdynia 2018, Smogathon 2013-2020, czy Smart City, Kraków 2022 w ramach Carbon Footprint Summit, AHATHON 2023 oraz AHATHON 2024.   

Obszary:

  • smart city,
  • design thinking,
  • metodologia Living lab w praktyce,
  • innowacje społeczne,
  • zrównoważony rozwój,
  • wykorzystanie technologii w obszarze active healthy ageing   

Tomasz Sebastian Rusiecki

Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Laboratorium-Experteam Sp. z o.o. w Białymstoku

Tomasz Sebastian Rusiecki jest Prezesem Zarządu i Dyrektorem Generalnym Laboratorium-Experteam Sp. z o.o. w Białymstoku, innowacyjnej firmy specjalizującej się w usługach badawczo-rozwojowych i kontraktowej produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych dla wielu branż, w tym medycznej, motoryzacyjnej, AGD i budowlanej.

Od momentu założenia firmy w 2017 roku, Pan Tomasz aktywnie uczestniczy w jej rozwoju, budowaniu relacji z klientami (w tym międzynarodowymi koncernami), wdrażaniu nowych technologii (takich jak MIM) oraz współpracuje z ośrodkami naukowymi. Jego doświadczenie obejmuje kompleksowe aspekty związane z tworzywami sztucznymi, od projektowania i prototypowania, poprzez dobór materiałów i technologii wytwarzania, aż po marketing i sprzedaż gotowych wyrobów. Pan Tomasz posiada strategiczne spojrzenie na rynek tworzyw sztucznych i chętnie dzieli się swoją wiedzą w zakresie rozwoju biznesu w tej branży. Zasiada w Radzie Sektorowej ds. Kompetencji w sektorze Przemysł metalowo-maszynowy. 

Tematy wsparcia: 

W ramach konsultacji eksperckich mogę zaoferować wsparcie w następujących obszarach tematycznych, uwzględniając specyfikę branży tworzyw sztucznych: 

  • Analiza rynku tworzyw sztucznych: Trendy rynkowe, nowe materiały i technologie, analiza konkurencji, identyfikacja możliwości rozwoju i dywersyfikacji oferty. 
  • Wprowadzenie nowych produktów na rynek: Kompleksowe wsparcie w procesie wprowadzania nowych wyrobów z tworzyw sztucznych, od koncepcji po komercjalizację. 
  • Wybór technologii wytwarzania tworzyw sztucznych: Doradztwo w zakresie doboru optymalnych technologii (wtrysk, termoformowanie, MIM) w zależności od produktu i skali produkcji. 
  • Dobór materiałów do produkcji: Pomoc w wyborze odpowiednich tworzyw sztucznych, uwzględniając wymagania techniczne, ekonomiczne i środowiskowe. 
  • Współpraca z przemysłem tworzyw sztucznych: Nawiązywanie kontaktów i budowanie partnerstw w branży tworzyw sztucznych. 
  • Budowanie relacji z klientami (B2B): Strategie nawiązywania i utrzymywania   długotrwałych relacji z klientami, szczególnie w sektorze przemysłowym i wśród dużych koncernów.